Un numar important de cititori ai blogului Domu mi-au scris ca doresc sa-si construiasca o casa si le-ar fi necesare mai multe informatii.
Printre cititorii blogului se afla si arhitectul Andrei Nastase, care are 18 ani de experienta in domeniu, are proiecte publicate in reviste de specialitate si este asistent universitar, m-am gandit sa-l invit sa scrie un articol sub forma de ghid despre ce inseamna constructia unei case, care sunt pasii pe care trebuie sa-i urmam, de la anteproiect, proiect, autorizatia de constructie si executia lucrarii de constructie a casei.
Este foarte posibil sa fac si un interviu cu Andrei, daca aveti intrebari punctuale va invit sa le scrieti in widgetul de mai jos, lasati si o adresa de email pentru a va anunta cand voi publica interviul.
Materializarea ideii in constructia casei
Demersul de realizare a unei case cuprinde urmatoarele etape, dupa cum urmeaza:
1. Pasii necesari pentru autorizarea construirii unei case
Pasii necesari pentru realizarea unei locuinte sunt, dupa cum urmeaza:
1. tema de proiect –parte scriptica,
2. amplasarea casei pe teren,
3. informatii despre Autorizatia de construire.
Utilitatea fazei pentru beneficiar consta in realizarea unei liste cu nevoile de spatiu (functiunile casei- living, loc de luat masa, bucatarie, numar dormitoare etc.) care se va transpune ulterior in parametrii denumiti suprafata utila, suprafata construita si suprafata desfasurata. Pe baza acestora se va calcula P.O.T. (procent ocupare teren) si C.U.T. (coeficient utilizare teren).
Detaliere pasi:
1. Tema de proiect:
Este un document scriptic si cuprinde un tabel cu denumirile si parametrii tuturor spatiilor ce urmeaza a compune casa. La final se obtine bilantul de suprafete. Acesta este util pentru calcularea indicatorilor P.O.T. si C.U.T. (vezi Pas 2).
Util pentru beneficiar si proiectant prin informatiile pe care le ofera si va servi ulterior demararii lucrarilor de proiectare propriu-zise.
Model tabel:
Nr. | Denumire spatiu | Suprafata utila | Nivel | Obs. |
01 | Bucatarie | 15,00mp | parter | necesita intrare de serviciu din garaj |
02 | Loc luat masa | 10,00mp | parter | Inchis cu sticla catre bucatarie si deschis spre living |
Bilant suprafete | ||||
Suprafata utila parter | 100,00mp | |||
Suprafata utila etaj | 100,00mp | |||
Suprafata construita parter | 120,00mp | |||
Suprafata construita etaj | 120,00mp | |||
Suprafata desfasurata | 240,00mp |
2. Amplasarea casei pe teren:
Este un document desenat care cuprinde urmatoarele informatii:
-pozitionarea casei pe teren in raport cu limitele acestuia,
-indicatorii tehnici P.O.T. (Procent ocupare teren) si C.U.T. (Coeficient utilizare teren).
Util pentru beneficiar si proiectant pentru verificarea incadrarii constructiei in limitele impuse de primarii.
3. Informatii despre Autorizatia de construire:
Important de retinut:
-Autorizatia de construire este emisa de primaria locala (sector, municipiu, oras, comuna, sat).
-Arhitectul va urmari demersul de avizare si autorizare al lucrarii. Arhitectul nu este raspunzator de situatiile in avizatorii depasesc timpii legali de acordare al acordurilor.
-Orice architect autorizat cu stampila si firma poate realiza proiecte pe toata suprafata Romaniei.
-Personalul de la primarie nu poate realiza proiecte sau recomanda proiectanti (abuz in serviciu stipulat in legea functionarului public).
-Componenta Autorizatiei de construire:
Autorizatia de construire este formata (dupa caz) din urmatoarele documentatii, dupa cum urmeaza:
-proiectul propriu-zis,
-avize utilitati (apa-canal, electricitate, telefonizare, gaze naturale, transport urban, radet, salubritate etc.),
-avize speciale (I.S.C., Patrimoniu),
-lucrari speciale (P.U.D., P.U.Z.).
-personalizat pentru fiecare client in parte,
-cost: 50euro.
2. Anteproiectul
Anteproiectul reprezinta faza premergatoare autorizatiei de construire. Utilitatea practica a acestuia consta in posibilitatea ca viitorul beneficiar sa isi faca o parere despre cum va arata casa din exterior cit si din interior (Optiunea 1), si va avea o cotatie de pret pentru constructia “la rosu” (Optiunea 2).
1. Anteproiectul cuprinde urmatoarele piese desenate, dupa cum urmeaza:
a. Planul de amplasament pe teren a constructiei cu distantele fata de limitele proprietatii.
b. Organizarea interioara (planurile curente)
-planul locuintei (parter, etaj etc.),
-pozitionarea usilor si ferestrelor in camere,
-mobilarea interioara orientativa,
-functiunea, dimensiunile si suprafetele camerelor.
c. Simulare tridimensionala color a casei cu amplasarea constructiei pe lot.
2. Pentru realizarea anteproiectului arhitectul are nevoie de urmatoarele informatii:
-schita cu terenul si cu dimensiunile in plan ale acestuia,
-functiunile pe care acesta doreste sa le integreze in spatial casei,
-stilul de arhitectura pe care il agreaza.
3. Optiuni suplimentare:
Optiunea 1. Se poate realiza simularea spatiului interior al casei cu asezarea camerelor si pozitionarea orientatativa a mobilierului.
Optiunea 2. Se pot calcula cantitatile de materiale pentru partea de “structura la rosu” cu o marja de eroare de 20%.
Avantajele realizarii anteproiectului:
-se poate avea o vedere de ansamblu asupra produsului final (cum este organizata casa in interior si cum arata din exterior),
-se poate optimiza fluxul de circulatie interior,
-se pot optimiza dimensiunile si suprafetele camerelor,
-se poate face calculul estimative al manoperei de executie cu o marja de eroare de 20%.
EXEMPLIFICARE CONTINUT ANTEPROIECT
Continut:
1. Proiect casa
-plan situatie,
-plan parter,
-plan etaj,
-plan mansarda.
2. Simulari tridimensionale color
-minim 10 simulari de la nivelul ochiului si aeriene
Exemplu plan situatie:

Exemplu plan parter:

Exemplu plan etaj:

Exemplu plan mansarda:

Exemplu simulari tridimensionale exterioare color:


Anteproiectul optiunea I
Continut:
Simulari tridimensionale interioare color
-prezentare parter –minim 6 imagini (4 aeriene + 2 interioare),
-prezentare etaj –minim 6 imagini (4 aeriene + 2 interioare),
-prezentare mansarda –minim 4 imagini (interioare).




Anteproiectul optiunea 2:
Continut:
Calcul al cantitatilor de materiale pentru partea de “structura la rosu” cu o marja de eroare de 20%, dupa cum urmeaza:
-decapare teren existent in vederea construirii,
-sapatura pamint,
-fier,
-beton,
-cofraj lemn,
-structura lemnoasa sarpanta.
Exemplu antemasuratoare cu calculul cantitatilor de materiale:



Anteproiectul este personalizat pentru fiecare client in parte,
-cost: intre 260 - 750euro.
3. Certificatul de urbanism
Arhitectul intocmeste documentatia in vederea obtinerii certificatului de urbanism. Optional (contra cost) arhitectul se poate ocupa de depunere/ridicarea acesteia de la primarie.
Certificatul de urbanism se emite de primaria pe raza careia se afla adresa unde urmeaza a se realiza constructia. Acesta contine toate lucrarile (avize, acorduri, proiecte, lucrari speciale etc.) care trebuie intocmite pentru obtinerea autorizatiei de construire.
Ulterior intrarii in posesia certificatului, arhitectul poate intocmi oferta de pret pentru demersul de obtinere al autorizatiei de construire.
NOTA: Ofertele de pret primite anterior existentei fizice a certificatului de urbanism sunt neconcludente datorita faptului ca nu contin toate elementele cerute prin certificat (avize, acorduri, proiecte, lucrari speciale etc.).
Pentru intocmirea documentatiei sunt necesare urmatoarele documente:
-plan incadrare cu indicarea lotului -semnat si stampilat de arhitect,
-plan situatie cu pozitionarea casei pe teren si indicarea retragerilor de la limitele terenului -semnat si stampilat de arhitect,
-memoriu tehnic de arhitectura -semnat si stampilat de arhitect,
-extras din documentatiile elaborate anterior -semnate si stampilate de arhitect:
1. Pasii necesari pentru autorizarea unei locuinte,
2. Anteproiect.
-documentele care atesta dreptul de proprietate asupra terenului,
-alte documente (dupa caz).
NOTA: Planul de incadrare si situatie trebuie sa fie vizate obligatoriu de O.C.P.I.. Optional (contra cost) arhitectul se poate ocupa de procurarea acestor documente.
Exemplu certificat de urbanism:

4. Proiectul de autorizatie de construire - D.T.A.C.
Proiectul de autorizatia de construire consta intr-o documentatie compusa din elementele specificate prin certificatul de urbanism. In functie de complexitatea constructiei care urmeaza sa se realizeze, lucrarile de proiectare sunt realizate de o echipa de specialisti compusa din arhitecti, ingineri rezistenta, ingineri de instalatii, experti, verificatori si alte specialitati.
Exemplificaind, cf. certificatului de urbanism expus la pct. 4, autorizatia de construire va cuprinde urmatoarele documentatii:
-Aviz mediu,
-Actele necesare obtinerii autorizatiei de construire -actele de proprietate asupra terenului,
-Faza proiectului -D.T.A.C. compusa din urmatoarele proiecte:
-proiect arhitectura,
-proiect rezistenta,
-proiect instalatii electrice, sanitare si termice.
-Avize utilitati:
-apa-canal,
-electrica,
-gaze,
-telefon,
-salubritate.
-Avize speciale:
-aviz Primarie sect. 5,
-aviz Inspectoratul in constructii,
-aviz Ministerul culturii si patrimoniului.
-Lucrari speciale (dupa caz):
-expertiza tehnica,
-referate de verificare pentru proiectul de arhitectura, rezistenta si instalatii (electrice, sanitare, termice),
-dovada de inregistrare O.A.R.,
-calculul coeficientului de izolare termica,
-deviz general lucrare.
NOTA:
-Cerintele exprimate prin certificatul de urbanism prezentat ca model nu sunt comune pentru toate categoriile de constructii.
-Din pct. de vedere tehnic, documentatia elaborata pentru autorizatia de construire serveste numai obtinerii autorizatiei de construire.
-Conform legislatiei in vigoare, faza D.T.A.C. nu este suficienta pentru realizarea constructiei propuse. Anexa la Ord. ministrului dezv. regionale si locuintei nr. 839/2009 pt. aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii stipuleaza urmatoarele aspecte:
“Dupa emiterea autorizatiei de construire, documentatia tehnica - D.T. vizata spre neschimbare se dezvolta prin proiectul tehnic -P.Th. si constituie parte integranta a acestuia, respectiv a detaliilor de executie -D.E., fiind interzisa modificarea prevederilor acestuia, sub sanctiunile nulitatii autorizatiei de construire.
Investitorul impreuna cu executantul au obligatia de a executa lucrarile autorizate numai in baza proiectului tehnic -P.Th., a carui existenta pe santier este obligatorie pe toata durata executarii lucrarilor.”
Mai pe intelesul tuturor, din proiectul de autorizatie lipsesc
proiectele tehnice cu detalii de executie pentru specialitatile arhitectura, rezistenta si instalatii, listele cu cantitatile de materiale si lucrari, urmarirea de santier etc.-cost: nuantat in functie de complexitatea lucrarii.
5. Proiectul tehnic detaliile de executie - P.Th + D.E.
Proiectul tehnic si detaliile de executie (P.Th. + D.E.) se constituie ca o dezvoltare a proiectului faza D.T.A.C. (documentatie tehnica autorizatia de construire) si este obligatorie cf. legislatiei in vigoare. Faza de proiect se realizeaza ulterior obtinerii fazei D.T.A.C.
Utilitatea acestei faze consta in faptul ca sunt proiectate toate detaliile de executie cit si cantitatile de materiale dupa care se realizeaza constructia. Lipsa acestora pe santier va duce inevitabil la deficiente in exploatarea casei (transmiterea sunetelor dintr-o camera in alta, probeleme cu izolatia termica si hidro, degradari rapide ale unor finisaje interioare in zonele circulate etc.).
NOTA:
-Cf. Legislatiei in vigoare faza P.Th. + D.E. nu este obligatoriu sa fie realizata de aceiasi proiectanti de la faza D.T.A.C.
-Este total eronata afirmatia: constructorul stie sa proiecteze detaliile de executie si sa calculeze cantitatile de materiale. Constructorul are calitatea si obligatia sa execute lucrarile specificate prin proiect.
-Exceptie face situatia in care constructorul are in subordine sau colaboreaza cu o firma de proiectare si isi ia obligatia prin contract sa realizeze faza de proiect P.Th. + D.E.
Aceasta faza contine trei documentatii, dupa cum urmeaza:
-proiect arhitectura,
-proiect rezistenta,
-proiect instalatii.
Suplimentar fata de faza D.T.A.C. aceste documentatii cuprind urmatoarle elemente suplimentare, dupa cum urmeaza:
-arhitectura:
-tablou timplarii,
-pozitionarea aparatelor electrice in spatiile de locuit,
-detalii exterioare:
-detaliu fundatie,
-detaliu soclu,
-detaliu platforma acces,
-detaliu goluri (glaf, solbanc, partea superioara),
-dealiu streasina,
-detaliu invelitoare,
-detaliu coma,
-detaliu lucarne,
-alte detalii specifice in functie de solutia de arhitectura,
-detalii interioare:
-detaliu pardoseala cu plinta,
-detaliu perete,
-detaliu tavan,
-detaliu captuseli goluri,
-alte detalii caracteristice,
-antemasuratorare/deviz cantitati materiale,
-caiet de sarcini.
-rezistenta -dimensionarea si optimizarea tuturor elementelor constructive (fundatii, suprastructura), detaliile de executie si cantitatile de materiale al :
-plan sapatura si umpluturi,
-detaliu cofrare si armare stilpi peste parter,
-detaliu cofrare si armare grinzi si placa etaj,
-detaliu cofrare si armare stilpi peste etaj,
-detaliu cofrare si armare grinzi si placa peste etaj,
-detalii confectionare sarpanta,
-antemasuratorare/deviz cantitati materiale,
-caiet de sarcini.
-instalatii -dimensionarea conductorilor si a consumatorilor (electrice, sanitare si termice) si cantitatile de materiale:
-instalatii electrice:
-dimensionare circuite,
-dimensionare aparate electrice (prize, intrerupatoare),
-dimensionare priza de pamint, paratrasnet (dupa caz),
-antemasuratorare/deviz cantitati materiale,
-caiet de sarcini.
-instalatii sanitare:
-dimensionare circuite (apa rece, calda, scurgeri),
-specificatii elemente sanitare,
-antemasuratorare/deviz cantitati materiale,
-caiet de sarcini.
-instalatii termice:
-dimensionare circuite (tur-retur),
-dimensionare corpuri radiante,
-dimensionare putere termica,
-antemasuratorare/deviz cantitati materiale,
-caiet de sarcini.
Cf. legislatiei in vigoare, fiecare specialitate din proiect (arhitectura, rezistenta, instalatii) trebuie verificata de verificatori autorizati. Verificarea proiectului cade in sarcina exclusiva a beneficiarului lucrarii.
-cost: nuantat in functie de complexitatea lucrarii.
6. Amenajarea de interior
Amenajarea de interior nu este bligatorie prin lege. Aceasta faza se realizeaza dupa finalizarea proiectului de executie. Avantajele realizariii acestei faze din punct de vedere al beneficiarului sunt, dupa cum urmeaza:
-va sti inainte sa se apuce de lucrari cum va arata casa,
-va avea un design unitar al casei,
-va avea o estimare de pret pentru manopera si materiale (cantitati de materiale),
-va avea o lista cu elementele de mobilier si furnizorii aferenti,
Un proiect de amenajare de interior presupune parcurgerea urmatoarelor etape, dupa cum urmeaza:
1.masurarea spatiului interior (releveu) rezultat in urma constructiei; de regula sunt diferente fata de proiectul initial care trebuie luate in considerare la amenajare,
2.discutia cu clientul in ceea ce priveste stilul de amenajare de interior pe care il doreste; clientul va fi ajutat in demersul de alegere de exemplele prezentate de arhitect,
3.propunerea din partea arhitectului cu organizarea interiorului si referintele de materiale si mobilier utilizate,
4.optimizarea propunerii anterioare (daca este cazul),
5.simularea tridimensionala a spatiilor interioare importante,
6.optimizari ale solutiei tridimensionare si ulterior refacerea simularii tridimensionale,
7.incheierea unui proces verbal de agreare a solutiei de amenajare pe varianta finala,
8.realizarea proiectului tehnic de amenajare,
9.urmarirea de santier si implementarea solutiei propuse (in functie de contract).
NOTA:
-Dintre toate componentele unei case, interiorul este cel cu care un beneficiar interactioneaza cel mai des. Din acest motiv se impune ca utilitatea, functionalul si ergonomia sa primeze in utilizarea casei.
-Un proiect de amenajare de interior corect proiectat si implementat il va scuti cu siguranta pe beneficiar de risipa de bani.
-Un proiectant competent va sfatui intotdeauna un beneficiar ce implicatii financiare au alegerile lui din punct de vedere al costului de achizitionare al materialelor si al manoperei de punere in opera.
-Constructorul are calitatea de executant si datoria de a executa proiectul. Exceptie fac situatiile in care firma de constructii colaboreaza sau are in subordine un colectiv de proiectare.
-In cazul in care executantul nu executa lucrarile cf. proiectului tehnic, si ulterior, in exploatarea casei apar diverse probleme (insonorizare defectuasa, izolatii incomplete etc.) proiectantii sunt scutiti vina.
-cost: nuantat in functie de complexitatea lucrarii.
7. Urmarirea de santier si implementarea proiectului
Conform legislatiei in vigoare la desfasurarea lucrarilor de executie este necesar un diriginte de santier. Folosind o exprimare directa, dirigintele de santier reprezinta interesele beneficiarului pe durata constructiei.
Avantajele folosirii serviciilor unui diriginte de santier sunt, dupa cum urmeaza:
-urmarirea executiei lucrarilor conform proiectului,
-se ocupa impreuna cu constructorul de planificarea operatiilor din santier: sapatura fundatii, armare elemente constructive, zidarii, lucrari sarpanta etc.,
-tine legatura cu proiectantii si se ocupa de lamurirea tuturor neclaritatilor care apar in procesul de constructie,
-se ocupa de toata birocratia necesara realizarii receptiei constructiei.
Extras din Ordinului M.D.R.T. nr. 1.496/13.05.2011 pentru aprobarea Procedurii de autorizare a Diriginţilor de Şantier: Capitolul VIII – Drepturile, obligaţiile şi răspunderile titularilor de autorizaţii:
a.Obligatiile dirigintilor de santier in perioada execuţiei lucrărilor:
Urmăresc realizarea construcţiei în conformitate cu prevederile Autorizaţiei de Construire, ale proiectelor, caietelor de sarcini şi ale reglementărilor tehnice în vigoare;
Verifică existenţa documentelor de certificare a calităţii produselor pentru construcţii, respectiv corespondenţa calităţii acestora cu prevederile cuprinse în proiecte;
Interzic utilizarea produselor pentru construcţii fără certificate de conformitate, declaraţii de conformitate sau agrement tehnic;
Interzic utilizarea de procedee şi echipamente noi, neagrementate tehnic sau cu agremente tehnice la care avizul tehnic a expirat;
Verifică respectarea tehnologiilor de execuţie, aplicarea corectă a acestora în vederea asigurării nivelului calitativ prevăzut în documentaţia tehnică şi în reglementările tehnice;
Verifică respectarea „Planului Calităţii”, a procedurilor şi instrucţiunilor tehnice pentru lucrarea respectivă;
Interzic executarea de lucrări de către personal necalificat;
Participă la verificarea lucrărilor ajunse în faze determinante;
Efectuează verificările prevăzute în reglementările tehnice, semnează şi ştampilează documentele întocmite ca urmare a verificărilor, respectiv procese verbale în faze determinante, procese verbale de recepţie calitativă a lucrărilor ce devin ascunse, etc.;
Asistă la prelevarea de probe de la locul de punere în operă;
Transmit către proiectant, prin intermediul investitorului, sesizările proprii sau ale participanţilor la realizarea construcţiei privind neconformităţile constatate pe parcursul execuţiei;
Informează operativ investitorul privind deficienţele calitative constatate, în vederea dispunerii de măsuri şi, după caz, propun oprirea lucrărilor;
Urmăresc respectarea de către executant a dispoziţiilor şi/sau a măsurilor dispuse de proiectant/organele abilitate;
Verifică, în calitate de reprezentant al beneficiarului, respectarea prevederilor legale în cazul schimbării soluţiilor tehnice pe parcursul execuţiei lucrărilor;
Anunţă I.J.C. privind oprirea/sistarea executării lucrărilor de către investitor/beneficiar pentru o perioadă mai mare de timp, exceptând perioada de timp friguros, şi verifică punerea în siguranţă a construcţiei, conform proiectului;
Anunţă I.J.C. privind reluarea lucrărilor la investiţiile la care a fost oprită/sistată executarea lucrărilor de către investitor/beneficiar pentru o perioadă mai mare de timp, exceptând perioada de timp friguros;
Preiau documentele de la constructor şi proiectant şi completează Cartea Tehnică a Construcţiei cu toate documentele prevăzute de reglementările legale;
Urmăresc dezafectarea lucrărilor de organizare de şantier şi predau terenul deţinătorului acestuia.
b.Obligatiile dirigintilor de santier la recepţia lucrărilor:
Asigură secretariatul Comisiei de Recepţie la Terminarea Lucrărilor şi întocmesc actele de recepţie;
Urmăresc soluţionarea obiecţiilor cuprinse în anexele la procesul verbal de Recepţie la Terminarea Lucrărilor şi îndeplinirea recomandărilor Comisiei de Recepţie;
Predau către investitor actele de recepţie şi Cartea Tehnică a Construcţiei după efectuarea Recepţiei finale.
-cost: nuantat in functie de complexitatea lucrarii.
8. Declararea inceperii lucrarilor
Cf. legislatiei in vigoare la inceperea lucrarilor de constructii beneficiarul are obligatia sa anunte inceperea lucrarilor atit la primarie cit si la Inspectoratul de stat in constructii al municipiului de pe raza caruia se realizeaza constructia.
Conform notei de la Inspectoratul de stat in constructii, pentru inceperea lucrarilor este solicitat proiectul tehnic de executie complet insotit de referatele de verificare.

Nota de la Inspectoratul de stat in constructii cu documentele necesare inceperii lucrarilor de constructii:
In conformitate cu legislatia in vigoare, proiectul tehnic de executie complet este realizat din urmatoarele documentatii scrise si desenate, dupa cum urmeaza:
- Proiect arhitectura - faza P.T. + D.E.
- Proiect rezistenta - faza P.T. + D.E.
- Proiect instalatii (electrice, sanitare, termice) - faza P.T. + D.E
Referatele de verificare reprezinta actele prin care se atesta ca proiectele tehnice sunt conforme cu legislatia in vigoare. Operatiunea de verificare este realizata de catre verificatori independenti autorizati M.L.P.T.L.
Verificarile se fac pentru urmatoarele specialitati, dupa cum urmeaza:
- Arhitectura
- Rezistenta
- Instalatii electrice
- Instalatii termice
- Instalatii sanitare
Pentru a evita confuzia, vom recapitula succint fazele de proiectare in vederea realizarii si edificarii constructiei, dupa cum urmeaza:
1.faza D.T.A.C. (documentatie tehnica autorizatie de construire)este compusa din urmatoarele documente:
- a) proiect arhitectura
- b) proiect rezistenta
- c) proiect instalatii (electrice, sanitare, termice)
- d) verificarea pentru fiecare specialitate in parte:
-verificare proiect arhitectura,
-verificare proiect rezistenta,
-verificare proiect instalatii (electrice, sanitare, termice).
este compusa din urmatoarele documente:
a.proiect arhitectura,
b.proiect rezistenta,
c.proiect instalatii (electrice, sanitare, termice).
d.verificarea pentru fiecare specialitate in parte:
-verificare proiect arhitectura,
-verificare proiect rezistenta,
-verificare proiect instalatii (electrice, sanitare, termice).
9. Interviu cu arhitectul
Datele de contact ale arhitectului Andrei Nastase
Construirea casei este unul dintre cele mai frumoase proiecte daca ai alaturi specialisti, Andrei te poate ajuta la oricare pas, cand il contactezi mentioneaza ca ai descoperit acest articol pe blogul Domu si vei primi chiar mai multa atentie.
Andrei este tipul de om care nu refuza pe nimeni, nici un proiect nu este prea mic, le acorda aceeasi importanta tuturor.
Email: arhideco@gmail.com
Mobil: 0771 038 079
Am un proiect de construirea unei case intocmit pe numele antecesorilor mei i urma cu 20 ani si autorizatie de construire in baza lor sau construit pivnita si fundatiile din ciment .Acum eu vreau sa merg cu constructia mai departe . Ma intereseaza si as vrea sa.mi raspundeti daca mai sant valabile proiectul si autorizatiia de constructie .
Sarut mina
Autorizatia de construire isi pierde valabilitatea dupa 24 de luni. Legislatia s-a modificat de mai multe ori in ultimii 20 de ani, motiv pentru care va trebui reluat proiectul si completat cu noile cerinte.
Daca aveti nevoie de ajutorul nostru va stam la dispozitie la tel. 0721.324.558 sau mail arhideco@gmail.com.